תופעת האלימות כלפי עובדים סוציאליים וכלפי אנשי חינוך וטיפול, נמצאת בשנים האחרונות במגמת עליה בהיקפה ובחומרתה.
עבודת אנשי החינוך והטיפול מציבה אותם, לא פעם, בקו הראשון מול הלקוחות ומלוויהם, שלא תמיד מרוצים מקביעותיהם והחלטותיהם.
סדנה זו היא חלק מהפעולות הנדרשות לצמצום תופעת האלימות כלפי העובדים הנ"ל. הסדנה משלבת תכנים מעולם הפסיכולוגיה (גישת ה – CBTׂ) והאימון ומעניקה ארגז כלים להתמודדות יעילה עם תופעת האלימות.
מטרות:
- המשתתפים ילמדו על היקף תופעת האלימות בישראל.
- המשתתפים יכירו עקרונות מפתח בנושא תקשורת בין אישית אסרטיבית וילמדו להעניק שירות איכותי, לאוכלוסיות שונות, בתנאי לחץ.
- המשתתפים ילמדו ויתרגלו שלושה כלים אפקטיביים למניעת אלימות.
- המשתתפים יידעו להתאים את הכלים שנלמדו לסביבת העבודה שלהם.
נושאים:
- מודל התקשורת הבין אישית – תקשורת מילולית ובלתי מילולית. מרכיבי המסר: שפת גוף, מסר מילולי, אינטונציה, טון דיבור, מרחב אישי, הופעה, סביבת עבודה וכד'.
- מודל אפר"ת – השפעת הפרשנויות שאנחנו נותנים (המושפעות גם מסטריאוטיפים) על ההתנהגות שלנו (ובהתאם גם על התנהגות האחרים). הכרת המושג מסגור מחדש והתייחסות לפן הבין תרבותי.
- מיומנויות תקשורת והשפעה – מאפיינים וטכניקות של תקשורת תומכת.
- חמשת סגנונות התקשורת לניהול קונפליקטים אלימים והצגת המודל לסיגול התנהגות אסרטיבית – טכניקות להגברת שיתוף הפעולה.
- שירות איכותי תחת לחץ.